Foorumit

Pelin aktiivisuus
Created by: afterki Created on: 2024-04-21 15:54:37 Read times: 236
afterki



Date: 2024-04-21 15:54:37
Hei vaan kaikille.

Osaako kukaan vastata siihen, että miksi pelin aktiivisuus kuoli, ja minkä takia asiaa ei ole korjattu?

Jos muistelen tuonne ehkä 10-20v taaksepäin, niin itselläni taisi olla ongelmia mm. javan kassa, ja sitten kun sain ne vihdoin selätettyä niin kiekko 2.0 oli implementoitu, ja siinä olisi käytännössä pitänyt opetella koko peli uudestaan. Veikkaan että vielä näinkin pitkän ajan jälkeen eri kynät on tallentunut käsivarren hermostoon, mutta eihän ne enää uusilla kontrolleilla toimisi.

Alkuperäinen kiekko oli puutteistaan ja bugeistaan huolimatta varsin hyvä peli, jota jaksaisi höntsätä vieläkin, jos vaan olisi peliväkeä. Pelin idea ja pelattavuus on/oli hyvä, joten vaikea nähdä kuinka jouko ei saisi tästä taas hyvää tuottoa pienellä mainonnalla ja markkinoinnilla. Aikanaan tästä tuli suosittu kai jotenkin puskaradion kautta, ja itsekin hommasin lukiokaverin ja pari hollantilaista kaveria toisesta pelistä testailemaan. Monesti kokonaiset ala-/yläasteet pärisivät täällä menemään ja jauhoivat sitten koulussa paskaa kiekosta.

Ehkä käyttäjämäärän kasvattaminen on haasteellista tai jopa tarpeetonta nykyaikana, kun valinnanvaraa on ja tarpeelliset tuotot on ehkä jo tehty.



Tein tunnukseni kirjoittaakseni nostalgiapärinäni paperille, mutta kai se pitää mennä lämäämään parit. Harmi, sillä mm. Age of Empires II, Heroes of Might and Magic III ja Runescape voivat ihan hyvin, vaikka ne lienee kiekkoa vanhempia pelejä. Porukka on löytänyt vaan peleihin takaisin nostalgiapärinöissään, ja nuorta verta on pukannut sisään taas sillä puskaradiolla sekä sillä, että ei tarvitse odottaa päästäkseen pelaamaan/ei tarvitse yksinään pelata.
Kale
Siat



Date: 2024-04-21 19:40:15
Nykyihmiselle vähän turhan vaikea peli. Kaikesta pitää tehdä niin helppoa. Tätä kun ei opita eikä hallita hetkessä. Itse pelasin ensimmäisen kerran 17 vuotta sitten, enkä vieläkään osaa. Eli tätä pelaa enää ne jotka osaa, tai on muuten vaan erilaisia.
afterki



Date: 2024-04-21 19:51:31
afterki wrote:
Hei vaan kaikille.

että ei tarvitse odottaa päästäkseen pelaamaan/ei tarvitse yksinään pelata.


Hei taas minä itse. En tiedä lukeeko näitä kukaan. Javaversio oli jäätävän laginen ja sillä ei voinut pelata, joten kokeilin muutaman kaljan jälkeen uudestaan html-versiolla. Homma toimi muuten hyvin, paitsi että en päässyt pelaamaan. Täällä on vieläkin nuo tuhansien pelaajien aikaiset oppimiskäyrät ja beginner-rajoitukset voimassa, mutta siellä ei ole niitä pelaajia, jotta pääsisin kynäämään beginner-mokkea. Joku sinne kuitenkin odottelun jälkeen tuli, tein maalin, ja seuraava vaihe olisi ollut voittaa se matsi. Yhteys katkesi pelin aikana pariin kertaan ja lopulta se toinenkin pelaaja oli kadonnut. Millä pääsen pelaamaan, jos täällä ei ole tarpeeksi paluumuuttajia ja yhteys pätkii kuin nakkitehtaalla?

Yhteyden laadusta voisi päätellä, että kehittäminen ei ole hetkeen kiinnostanut. Luultavasti oma liittymäni pätkii, mutta missään muussa pelissä tai palvelussa en lennä kokonaan pihalle hetkellisten piikkien takia.

Jos jotain kiinnostaisi niin ei olisi paha rasti poistaa beginner-rajoituksia, jotka aikanaan tulivat suuren käyttäjämäärän ja perseilijöiden takia. Nyt se vaikuttaa lähinnä estävän uusia käyttäjiä rekisteröitymästä. En voi suositella tätä vanhoille pelikavereille tässä kohtaa, kun pelaamaan pääseminen on isomman homman takana, kuin ulkomaille muutto.


Plussana se mitä ehdin html-versiolla kokeilemaan classicia, että oli jossain määrin vanhan tuntuinen, ja nyt kun huomasin ettei hiiri liiku enää samaan tapaan kuin nuorena tämä ei edes turhauta. Kiitos sille player-tunnukselle joka raiskasi minut beginner-huoneessa. Olisi kiva jos olisi mahdollista ottaa revanssi sitten, jos pääsisin vähän pelaamaan. Myös tuo että beginnerit ei saa puhua on muinaisaikojen jäänteitä.


Pitänee ottaa projektiksi koodata tämä peli ja olla kiinnostunut tulolähteestä, joka tämäkin olisi hoidettuna. Ja ei, en osta.
afterki



Date: 2024-04-21 19:56:50
Kale wrote:
Nykyihmiselle vähän turhan vaikea peli. Kaikesta pitää tehdä niin helppoa. Tätä kun ei opita eikä hallita hetkessä. Itse pelasin ensimmäisen kerran 17 vuotta sitten, enkä vieläkään osaa. Eli tätä pelaa enää ne jotka osaa, tai on muuten vaan erilaisia.


Nykyään suurin ongelma on varmaan älypuhelinten lisääntyminen ja tietokoneiden suhteellinen väheneminen. Kyllä täällä oli aikanaan kaikenkarvaista porukkaa pelaamassa, ja elo pitää huolen siitä, että pääset ainakin aikanaan mukavuustasollesi. Väittäisin että löytäisin analyysilla syyt miksi suosio romahti, vaikka ne ei välttämättä omakohtaisia ongelmia olisikaan. Väitän myös, että reagointi näihin ongelmiin oli puutteellista, ja siksi minäkin aikanaan lopetin.

Vaikea uskoa että peli olisi liian vaikea tai olisi tietyn tyyppisille ihmisille muuten kuin grafiikoiden osalta. Hienoa ettei tarvitse sitoutua paljoa varttia pidemmäksi ajaksi per matsi, ja senkin voi luovuttaa jos menee liian vaikeaksi.



Hyvä peli ja suosiota voisi olla, jos tämä olisi joskus tuottanut niin hyvin, että olisi kannattanut kehittää. Loistava homma että on yhä pystyssä, vaikka en ihmettelisi jos tietävämpi henkilö kertoisi tämän olevan tappiollinen.
afterki



Date: 2024-04-21 20:03:17
Joo koodailuksi menee. Ihan vitunmoinen vaiva olisi, että pääsisi pelaamaan. Antaa olla ja hyvää jatkoa kaikille, joilla on vielä tunnukset.
yeshua
Capitals



Date: 2024-04-22 17:40:50
afterki wrote:
Joo koodailuksi menee. Ihan vitunmoinen vaiva olisi, että pääsisi pelaamaan. Antaa olla ja hyvää jatkoa kaikille, joilla on vielä tunnukset.


Siel beginnerissä on botti player jota vastaan voit tehdä tehtävät. Syöttely-tehtävä tehdään siten että neppailet kiekkoa omalle maalivahdille sen määrän, mitä se nyt vaatikaan. Pätkimisestä sen verran että kiinteä yhteys, piuhalla kiinni modeemista koneeseen nii ei mulla ainakaan pätki ikinä.
afterki



Date: 2024-04-22 19:55:02
yeshua wrote:
afterki wrote:
Joo koodailuksi menee. Ihan vitunmoinen vaiva olisi, että pääsisi pelaamaan. Antaa olla ja hyvää jatkoa kaikille, joilla on vielä tunnukset.


Siel beginnerissä on botti player jota vastaan voit tehdä tehtävät. Syöttely-tehtävä tehdään siten että neppailet kiekkoa omalle maalivahdille sen määrän, mitä se nyt vaatikaan. Pätkimisestä sen verran että kiinteä yhteys, piuhalla kiinni modeemista koneeseen nii ei mulla ainakaan pätki ikinä.


Eiköhän tuo olisi onnistunut ilman pätkimistä. Siitä en tosiaan tiedä, että onko toi mokelle neppailu nyt semmoista, mitä ihan uudet tajuaisi tehdä. Mulla se jää siihen, että en viitsi pelkästään epäaktiivisen kiekon takia hommata laajakaistaa, kun ihan kaikki muu pelittää luurin tukiasemalla. Joskus nuo pätkäisyt järjestyi halaamalla seinää ja heräämällä aloituksesta sitten, kun yhteys palasi.


Mutta joo. Vittuako tässä vingun. :D Harmi ettei toimi vieläkään, vaikka tällä kertaa eri syystä kuin 15v sitten. Ja ikävää että kehittäminen on hiljentynyt siksi, että joskus tuli pelaajakatoa ehkä huonosta suunnasta johtuen. Potentiaalia tosiaan olisi vielä tänäkin päivänä, kuten jo sanoinkin.
afterki



Date: 2024-04-22 20:41:32
On mulla jo pari tuntia mennyt kun oon koittanut saada leikkejä suoritetuksi. Viimeisimmässä katkesi yhteys 4:55, ei sikaria. Samapa se kai, jos sama jatkuisi ihmispelaajien kanssa. Hyvät jatkot
nuudel



Date: 2024-04-23 09:49:00
Isoin ongelma on kyllä toi rekisteröityminen/tehtävien suorittaminen. Ymmärrän, ettei varmaa uusia pelaajia tulis muutenkaan, mutta nyt ei jaksa vanhatkaan palata kun ihmeen vaikeeks tehty homma. Ihan naurettavaa tehä 30 maalia jossai harkkahuoneessa jne. plus ne tehtävät on tosi epäselviä muutenki.

Ja sitte vielä joku helvetin gallup mihin en osannut ees vastata, vaikka oon tätä joskus paljonkin pelannut? :D

Tehtävät pois ja aulan mute pois (oliko uusilla pelaajillaki heti mute?) niin voi ees kysyä neuvoa. Luulen et yli 50% palaavista pelaajista hajoo tohon alun säätöön ja ei ees yritä pelata
jokeri
arkikari featuring karvajalka



Date: 2024-04-25 08:08:20
nuudel wrote:
Isoin ongelma on kyllä toi rekisteröityminen/tehtävien suorittaminen. Ymmärrän, ettei varmaa uusia pelaajia tulis muutenkaan, mutta nyt ei jaksa vanhatkaan palata kun ihmeen vaikeeks tehty homma. Ihan naurettavaa tehä 30 maalia jossai harkkahuoneessa jne. plus ne tehtävät on tosi epäselviä muutenki.

Ja sitte vielä joku helvetin gallup mihin en osannut ees vastata, vaikka oon tätä joskus paljonkin pelannut? :D

Tehtävät pois ja aulan mute pois (oliko uusilla pelaajillaki heti mute?) niin voi ees kysyä neuvoa. Luulen et yli 50% palaavista pelaajista hajoo tohon alun säätöön ja ei ees yritä pelata


lobbyn mute on jo poistettu sillä erotuksella että ainoastaan vip käyttäjät voivat chatata ilmeisesti
nuudel



Date: 2024-04-25 19:53:24
jokeri wrote:
nuudel wrote:
Isoin ongelma on kyllä toi rekisteröityminen/tehtävien suorittaminen. Ymmärrän, ettei varmaa uusia pelaajia tulis muutenkaan, mutta nyt ei jaksa vanhatkaan palata kun ihmeen vaikeeks tehty homma. Ihan naurettavaa tehä 30 maalia jossai harkkahuoneessa jne. plus ne tehtävät on tosi epäselviä muutenki.

Ja sitte vielä joku helvetin gallup mihin en osannut ees vastata, vaikka oon tätä joskus paljonkin pelannut? :D

Tehtävät pois ja aulan mute pois (oliko uusilla pelaajillaki heti mute?) niin voi ees kysyä neuvoa. Luulen et yli 50% palaavista pelaajista hajoo tohon alun säätöön ja ei ees yritä pelata


lobbyn mute on jo poistettu sillä erotuksella että ainoastaan vip käyttäjät voivat chatata ilmeisesti


Okei, no toiki on huono ettei uudet (tai vanhat uudet) voi kysyä ees neuvoa
Mainos

Created by: afterki Created on: 2024-04-21 15:54:37 Read times: 236