Foorumit

Intti
Created by: Anonymous Created on: 2006-03-29 13:44:25 Read times: 512007
Pages: 1   2   3   4   16   17   18   [19]   20   21   22   66   67   68   69  
Anonymous



Date: 2008-09-07 15:13:24
Satakunnan Lennosto -b
Anonymous
-3


Date: 2008-09-07 19:06:00
Edited: 2008-11-09 21:36:44
.
Anonymous



Date: 2008-09-07 20:19:08
Mä lähden himaan
Anonymous



Date: 2008-09-13 12:27:49
Edited: 2009-11-15 13:44:03
Karjalan prikaati II/09. Odottelen innolla kuha nyt sais eka ton lukion kunnialla ohitte.


EDIT: ei saatana mitä paskaa, 4kk takana ja 8 edessä, siis en oo eläissäni tehny mitää näin turhaa. "tee työtä jolla on tarkotus" in my ass.
Anonymous



Date: 2008-09-22 17:37:33
Säkylä II/09.
Anonymous



Date: 2008-10-05 21:53:27
Toeni wrote:
just saavuin 5 päivän ampumaleiriltä, hauskaa se on mutta kyllä siellä v*tuttaaki melko usein. TJ:hän on enää vaivaiset 90!! ps: Sodiksessa palvelen. :)

Mites kaikki Sodiksessa ? :D Itekki meen sinne 2 vuoden päästä :)
Metropoli
HiPy



Date: 2008-10-07 12:30:45
1/10 Riihimäen viestirykmenttiin!
Anonymous



Date: 2008-10-08 19:05:28
Munez wrote:
Satakunnan Lennosto -b


Tästä ei voi puhua samassa yhteydessä INTIN kanssa.
Loistava paikka tuo Satakunnan aka Pirkkalan Rennosto.

- Pisin marssi puolessa vuodessa 12 kilometriä -b
- Täpäri selässä ei tarvinnut marssia kun leireille, muuten sinne pakattiin lomakassi ja tyyny täytteeksi ja pakolliset pienet tavarat, jotka tultaisiin tarkistamaan marssilla. Tiedot vuoti alikessu.
- Kantahenkilökuntaan kuuluvia yli 25-vuotiaita harvoin näki edes, joten mitään natsimeininkiä ei ollut, viikonloppuisin tuvassa veteli jotkut jopa keittoa.
- Yksi natsiskappari oli, mutta ei sitä Roomaakaan yksin rakenneta.
- Poistumiskieltoa oli lähes mahdotonta saada, vartiovuorot leireillä pystyi hyvin nukkumaan teltassa, eikä siitä mitään sanomista juuri tullut.
- Ruoka helvetin hyvää.

Suosittelen Satakunnan Lennostoa lämpimästi kaikille kikettäjille. Mokkula mukaan ja tuvassa kikee!
Anonymous



Date: 2008-10-08 20:57:15
Kainuun Prikaati 1/10 Spolle
Anonymous



Date: 2008-10-14 08:08:42
Thc wrote:
Parolannummi I/98 viimeinen ikäryhmä joka otti lunGisti vanhoilla palvelus ajoilla, eli 8kk tuli pyöritettyä kaapin avainta sormen ympäri!
ps: Kannattaa välttää KRHK, nimimerkillä ei se heitin paljoa paina!!!


+1


Date: 2006-03-30 03:18:05
  (valitse)- wanha- turha- kielenkäyttö/roskaa+ hauska+ mielenkiintoinen+ aiheellinen+ valaiseva(ei pisteytystä) Edit
ReplyParolannummi I/03, 362vrk.

Kyllä se on juuri näin mitä muutama kaveri on jo tässä ketjussa sanonu, että aika todellakin kultaa muistot. Loppujen lopuks parhaita hetkiä oli ne, millon otti päähän niin maan prkleesti... eihän sitä sillon tietenkään tajunnu, mutta näin se on. Todella upee fiilis, kun porukalla hajoillaan metässä, ja ottaa niin paljon päähän ettei jaksa enää ku nauraa: on kylmä ja märkä, nälkä, väsyttää ja mitä muuta siihen nyt voi vielä keksiä. Kevyessä it-patterissa ainakin asemanvaihto just sillä hetkellä kun teki niin pirusti mieli levätä oli aika syvältä... Oma pahin peikko tais kuitenkin olla rynkyn etutähtäin, joka AINA kumartuessa heilahti joko A) poskeen B) silmäkulmaan C) nenänvarteen. Myös poterovartio -25 pakkasella koetteli sitä **tutusrajaa aika tehokkaasti... jälkeenpäin kuitenkin huvittavia kokemuksia, niin sairaalta kuin se kuulostaakin :)

Armeijassa viihtymiseen vaikuttaa todella moni asia. Palveluspaikka, yksikkö, skapparit (eli kantahenkilökunta), muut varusmiehet (tupakaverit ja johtajat) jne. Itelle alussa pahinta oli varmaan just semmoset tyypit, joita ei olis siviilissä kestäny hetkeäkään. Intissä ku ei juuri voi valita, kenen kanssa on tekemisissä. Siellähän sitä viimeistään näkee todellisen läpileikkauksen omasta ikäryhmästään. Kyllä joutu sitte useammanki kerran hajoileen joidenkin täysien keilojen kanssa. Toisaalta taas, niinkuin Lappis totesi, paras puoli oli ehkä ne inttikaverit ja sellanen tietty ryhmähenki (tääkin riippuu taas niin paljon siitä porukasta).

Kyllähän se armeija myös kasvatti ja opetti jonku verran, ei sitä voi kiistää. Yks asia mikä siellä kannattaa heti oppia on se, että lakkaa kyselemästä että miksi jotain tehdään ja miksi se tehdään niin tai näin. Vaikkei sitä fyysisesti koskaan ääneen kysyisi, niin jo oman mielenterveyden kannalta on fiksumpaa olla ajattelematta niitä asioita, koska järkevää vastausta tuskin kukaan koskaan löytää :) (tarkoitan siis pinkkoja, punkkia yms. pikkujuttuja joita hierotaan ja hierotaan...) Epätoivon tekstissä oli kanssa pari hyvää pointtia sitkeydestä ja itsehillinnästä. Ite tajusin ainakin sen, että ihminen jaksaa oikeesti mitä vaan jos vaan haluaa. Pitkät ja rankat marssit oli oikeesti pitkiä ja rankkoja, mut se fiilis perillä oli aivan mieletön...

Kaikille inttiin menijöille ja sitä pelonsekaisin tuntein odottaville voin vaan sanoa, että ei se oikeesti oo paha paikka. Varsinki, jos osaa asennoitua oikein. Huonommallakin fyysisellä kunnolla pärjää oikein mainiosti, jos asenne on kohallaan. Ite ainakin johtajakaudella arvostin niitä, jotka oli selvästi huonompia joissain asioissa, mutta oikeesti yrittivät. Nakkisuojassa sluibailevat kaverit taas sai pahimmat nakit, ainakin multa, ja tahallaan alisuorittaville ei juurikaan multa pointseja herunu... Joskus tietysti on rankkaa ja harmaata, mutta on siellä hyviäkin hetkiä, ja paljon. Ehdottomasti kokemisen arvoinen paikka.

PS. töissä on kai tylsää
Anonymous



Date: 2008-10-14 11:38:28
Hmm vois julkaista "hauskoja" juttuja intistä, ku mulle niitä sattu niitä aika paljo ku olin melkonen säätäjä ja muutenki täällä ei oo kukaan juuri pistänyt mitään esimerkkiä hauskoista ja ikimuistoisista jutuista...


Mosana oli yks ihan hauska juttu, kun harjoiteltiin ilmahälytystä. No itellehhän tuli heti mieleen joku vitsikirjasta luettu vitsi, jonka tottakai päätin toteuttaa: Tulee ilmahälytys ja muut sykkii jonnekki metsään puiden alle niin mä jäin keskelle tietä kyykkyyn. Alikki tulee sit vähän vihaisen oloisena huutaan et "mitä se tykkimies *****nen hommaa!?!" Mä siihen et "oon tän ison kiven alla ilmasuojassa". Sit alikki huutaa et "mikä helvetin kivi" nii mä vastasin siihen vitsinmukaisesti et "mikä helvetin lentokone"... Porukka repes ihan hyvin ku oli vissiin aika monelle uus juttu...Sen jälkeen sit uudestaa reenattii samaa ilmahälytystä nii sykin jonku puun taakse nii eiköhän rynkky osu suuhun ja hammas huulesta läpi... Siinä sit taas porukka repeili ku huutelin suu veressä sieltä et "herra alikersantti! minuun tais osua" :D

Kerran jouduin sulkeisissa pois muodosta ku repesin tupakaverille, ku se jotain pelleili. Sotahullu kersantti huutaa mulle 5 min täyttä kurkkua kuinka tärkeitä sulkeiset on yms... Sit jouduin viel sen yksityisopetukseen ku olin ollu vpo:ssa viime sulkeisten ajan. En varmaa koskaa oo jäätyny nii pahasti ku sillo, kun tuntu nii mahdottomalta se "ase! eteen/olalle vie" Siinä sitä kymmenen minuuttia vierähti et opin sen ja oli kessu hermona...tokas muun muassa et: "Voin tehdä tästä sun armeijan ajasta täyttä helvettiä, jos haluan" Jouduin viel yksikössäki sen puhutteluun, mut kyl se sit rauhoittu ja jopa anteeksi pyyteli käytöstään :D

Kokelaaseen tutustuin hyvin, kun harjoiteltiin morttileirillä lähitaisteluu rynkkyyn kiinnitetyillä piikeillä. No mä vähän liian hiljaa ilmeisesti tökin kaveria, kun kokelas tulee näyttään esimerkkiä: Ottaa toiselta kaverilta piikin ja tökkää mua täysil rintaan sil ja työntää viel hankeen ja tokasee jotain toiselle johtajalle, että "nyt toi varmaan pelkää mua koko loppuajan"... Loppujen lopuksi tulin pirun hyvin sen kaa toimeen ja loppusodassa oli tykkiryhmäläisilleni sanonut et "luulin aluksi et se *****nen on v*tun mulQ jätkä, mut sehän onki ihan loistava tyyppi." Mut niin oli kokelaskin :)

Leireillä oli mukavaa varsinki "itsareilla". Olin puomivartiossa jossain kuusen alla. Oli perhanan kylmä ja väsynyt olo ja sain tehtyä kuusen oksista itelle kunnon makuualustan. Heräsin sit johonki kolinaan ja menin katteleen nii rouva luutnantti siirteli puomii siin. No meen nohevana sit tähtään sitä pyssyllä ja huudan "Seis! Tunnussana!" No luti vastaa siihen naurua pidellen et "mää kyllä huusin jo"... Sanoin jotain "aijaa" ja kömmin takas kuusen alle...Pikkasen nolotti, mut en jääny kiinni nukkumisesta :D

Tykkivartiossa oli hyvä, kun meillä oli kehittyneempi versio sergeistä (itk 61/95)... No siinä oli sellaset pleikkarikapulat, joilla sitä ohjattiin niin käänsin niitä ihan pikkasen silleen et tykki pyörii ihan hiljaa ja aloin nuQ... Emt kauanko olin sammuksissa, mut herään siihen ku luutnantti lyö kypärään ja huutaa et mitä se *****nen täällä nukkuu?! Saattanu olla koomisen näköistä lutin silmistä, ku tykki pyörii tasaista vauhtii ja mä torkun siin x)

Leireillä oli mukavaa, jos pääsi tiedustelijaksi. Kerran piti kertoo kokelaalle, että missä on tj-paikka ja eihän mulla ollu juuri mitään hajua, kun jostain syystä mulle ei kerrottu sitä ku oli joku ihme häslinki päällä. Kuitenki sanoin kokelaalle jotain, että kait se on tuota moottorikelkkauraa pitkin tonne mettään päin. Tämä tulee sit muutaman tunnin päästä takas ja sanoo et ei oo kuunaan v*tuttanu nii paljo ku se tajus et on kaks kilometrii kävelly väärään suuntaan ja sit puhelinmyyjä soittaa samaan aikaan xDD

Päivystyksessä ei muuten kannata nukkua edes vahingossa. 6 päivän leirin (12h unta) ja yhen kassu-yön jälkeen jouduin päivystykseen ja olihan sitä vielä tosi väsynyt...No heräsin iltalehti kädessä, kun spolle alikki huutaa kurkku suorana herätystä ja siikailee taskulampulla silmiin...Esitutkintahan siitä tuli ja onnistuin kuitenki pelimiehenä kiistään niin hyvin kaiken (tapausta käsiteltiin tahattomana nukahtamisena / pilkkimisenä) ettei tullu ku 3 päivää poistumiskieltoo vaikka normaalisti tulis 10 - 15 päivää.

Lohtajan leirillä meiän tykkiryhmä päätti kostaa huonot kipinävuorot, kun tuli meidän teltan vuoro. No itse olin tietenkin päätekijä siinä ideassa ja löin jokaisen kaminan nii helkkarin mansikaksi ku voi saada ja tietenki jäin kiiinni siitä, kun porukka rupee heräileen ja vihaisia katseita tulee mun suuntaan :D
Palkkioksi tästä tuli koko seuraava yö kipinää tunnin välein, mut loppujen lopuksi selvisin kahden tunnin kipinällä ku sanoin et oon mielummin koko yön kipinäs ku tunnin välein xP

Loppusota alko melko koomisesti: reilu 300km masin lavalla ja hytissä Rovaniemeltä Sotkamoon maximissaan 60 km/h. Sitku ollaan perillä nii valtava kusihätä piti päästä purkamaan. No eiköhän sirpaleliivin munasuoja/läppä tipu juuri sillä hetkellä mahasta pilini eteen ja tietenki sirpaleliivi ihan kusessa. Onneks oli sentää sadeasu päällä nii ei haitannu vaikka vähän sadehousuille kusi, mut oli taas tykkiryhmällä nauramisen aihetta...

Ei tos viel ollu kaikki hauskat jutut, mut en jaksa enempää kirjoitella ku ei nää nii hauskoja tekstinä ole mitä nyt oikeesti tapahtui. Kannattaa kuitenki se armeija ihan kokemuksen takia käydä...


Anonymous



Date: 2008-10-16 20:46:23
Tumppi wrote:


Ei tos viel ollu kaikki hauskat jutut, mut en jaksa enempää kirjoitella ku ei nää nii hauskoja tekstinä ole mitä nyt oikeesti tapahtui. Kannattaa kuitenki se armeija ihan kokemuksen takia käydä...



Näyttää Tumppi siltä, että ainakin sinä olet sen kokemuksena ottanut. :D
And that's the way it should be!

Samoilla linjoilla itsekin olen kokemuksen suhteen, itselläni on vielä 78 päivää jäljellä palvelusta, mutta pitkälti 270 onkin jo takana. Suhteessa siis selvillä vesillä ollaan. Tuossa ajassa on kyllä kieltämättä nähnyt lähes kaiken, korjaan - kaiken.

Omalla P-kaudellani sai nauraa kurkku vääränä tupakaverien kanssa, kun muutamissa otteissa perseilimme. Aukissa vastaava toiminta vain jatkui, ja ns. gonahtaminen rävähti oikein silmille. Lopulta rukkiin lähdettyä ns. särmyys lisääntyi ja nyt johtajakaudella ollessani, on saanut nähdä tapahtumaketjut johtajan näkökulmasta. Kyllähän massasta erottuu välillä sen luokan hiihtäjiä, ettei tiedä itkeäkkö vai nauraa. Osa kyseisistä henkilöistä on ns. viileitä huulen heittäjiä, mutta keskuudessamme on myös taistelijoita, joilla hissi ei nouse aina ylös asti. Suurin osa näistä henkilöistä ei kuitenkaan toimi enää omissa hyppysissäni, sillä suurin osa AUK:n persoonista, ovat jo jossain määrin fiksuja ja elämänhaluisia toopeja.

Hienointa onkin, että intti tarjoaa sinulle mahdollisuuden tutustua ihmisiin, joita päin et edes vilkaisisi siviilissä tai korkeintaan takoisit lapiolla päähän nakkikioskilla. Puolustusvoimat onkin käytännössä ainoa paikka, jossa oikeasti joudut tulemaan toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Et itse pysty vaikuttamaan taistelijoihin, jotka lopulta valitaan sinun kavereiksi seuraavaksi 6 kuukaudeksi tupaasi. Itse olen ainakin saanut 9kk:n aikana, jokaiselta kaudelta hyviä kavereita mukaani. Muutaman juipin kanssa, olen ollut päivittäisissä tekemisessä jopa 9kk, ja siinä ajassa oppii tuntemaan toisen. Itselläni on ainakin selkeä käsitys siitä, että kotiuduttuani tulen viemään siviilin asti kavereita.

Käytännössä puolustusvoimat tarjoaa sinulle mahdollisuuden oppia suvaitsevaisuutta, mikäli tahdot sen vastaanottaa. Toisaalta voit myös valita tehtäväksesi käyttää älyllistä stimulointia (vrt. vittuilla) taistelutovereitasi kohtaan. Mikä on mitä suurimmissa määrin kouluttajien käyttämä johtamiskeino. Kaikki arvostus kuitenkin heitä kohtaan, sillä johtajakaudella on kyllä nähnyt parhaimmillaan, kuinka letkeisiin suorituksiin skapparit pystyvät. Morttina ollessa heidän käytöksensä saattaa näyttää mitä ylimielisimmältä.

Firma on laitos, joka on osa monen nuoruutta. Älä ota palvelustasi liian vakavasti, älä aseta itsellesi paineita sen suhteen. Kaikki selviävät siitä, mikäli vain haluavat. Parhaimmillaan tulet viemään mukanasi mahtavia muistoja sekä kavereita. Mikäli pelkäät, että sinut asetetaan vastoin tahtoasi vuodeksi, niin se on paska puhetta. Jos et oikeasti halua, et joudu. Se on totuus. Monet väittävät joutuneensa pakotetuiksi. Mutta todellisuudessa he ovat antaneet haastatteluissa epämääräisen suostumuksensa ja se riittää.

Jos kuitenkin koet, että sinut on valittu täysin vastoin tahtoasi, niin ota muna käteen ja kävele pataljoonan/rykmentin komentajan puheille, jolloin tilanteeseen ei jää epäselvää -> et jää vuodeksi.

Tähän mennessä käteeni on jäänyt pelkästään uskomattoman paljon hyviä muistoja, ja voin vain kuvitella, kuinka ne lopulta vielä kultaantuvat. Tälläkin hetkellä asun 11 muun johtajan kanssa samassa tuvassa. Joista kaikki on helvetin hienoja jätkiä.

Älkää käsittäkö väärin, haluan kyllä kotiutua.
Anonymous



Date: 2008-10-17 04:42:01
on hintti, hajotkaa aamuihinne
Anonymous



Date: 2008-10-29 23:54:58
Ens viikolla ois kutsunnat. Tavote ois päästä 2010 Tammikussa Säkylään.
Musti
HC Lightning



Date: 2008-10-30 17:29:41
I/09:n palvelukseen astumiseen enää 74 aamua.
Lapin Rennosto suuntana, Rovaniemi
Anonymous



Date: 2008-10-30 18:29:51
Inttiä itse en ole vielä käynyt ja kaukana se vielä onkin, mutta pakko kiittää Tumppia vuoden nauruista ! Limsat näytölle kun samalla luin (8
Anonymous



Date: 2008-10-30 22:21:58
Shefki wrote:
Munez wrote:
Satakunnan Lennosto -b


Tästä ei voi puhua samassa yhteydessä INTIN kanssa.
Loistava paikka tuo Satakunnan aka Pirkkalan Rennosto.

- Pisin marssi puolessa vuodessa 12 kilometriä -b
- Täpäri selässä ei tarvinnut marssia kun leireille, muuten sinne pakattiin lomakassi ja tyyny täytteeksi ja pakolliset pienet tavarat, jotka tultaisiin tarkistamaan marssilla. Tiedot vuoti alikessu.
- Kantahenkilökuntaan kuuluvia yli 25-vuotiaita harvoin näki edes, joten mitään natsimeininkiä ei ollut, viikonloppuisin tuvassa veteli jotkut jopa keittoa.
- Yksi natsiskappari oli, mutta ei sitä Roomaakaan yksin rakenneta.
- Poistumiskieltoa oli lähes mahdotonta saada, vartiovuorot leireillä pystyi hyvin nukkumaan teltassa, eikä siitä mitään sanomista juuri tullut.
- Ruoka helvetin hyvää.

Suosittelen Satakunnan Lennostoa lämpimästi kaikille kikettäjille. Mokkula mukaan ja tuvassa kikee!


Kiva, että pääsit tonne rennostoon. Itse hajoilin vuoden parolassa, mutta oli sielläkin välistä ihan letkeetä;)(PsvK<3).
Anonymous



Date: 2008-11-05 13:49:11
Ohi on, 1/08 9kk MeVa Isosaaren linnakkeella.

Ei ny jaksa täl hetkel alkaa kertaileen kaikkii mahollisii, ku kokelas poltti sytkäril alikersantin persläpeä sen nukkuessa, niit huumaavia jäätymisiä mitä itsekullakin sattu ja niit upeita kommentteja. Vähän ku täs muistelee ni tulee ikävä sitä oikeet äijämeininkii mitä siviilis ei nää ku on naiset rajottamassa perseilyä. :)

Mut paras kommentti oli kyl varmaan:

6kk miehet (säkkijoukkue, for real ei mitenkään leikisti) seiso muonituskeskuksen edessä valmiina marssimaan takas kasarmille sellanen 100m matka. Sit linnakkeen ainoo tummaihonen:
"Herra alikersantti!"
"No mitä *nimi*?"
"Voinko mennä vapautustaistelijamuotoon!?"
"No mikäs teillä on *nimi*?"
"Mulla seisoo niin pahasti etten pysty marssimaan osastossa, herra alikersantti!"

Siin sit oli revenny koko osasto johtajia myöten, mut ei ollu ulkomaanvahvistus saanu lupaa siirtyä vemppamuotoon. :D Koittakaas varusmiehet tota joskus marssilla / muodossa ku on skappari paikalla. :D
Anonymous



Date: 2008-11-05 15:25:48
Myllaro wrote:
I/09:n palvelukseen astumiseen enää 74 aamua.
Lapin Rennosto suuntana, Rovaniemi

og mennääx samalla dösällä?
Anonymous



Date: 2008-11-09 21:35:54
santis 1/09 kts gg
Anonymous



Date: 2008-11-10 09:43:15
HAMINA II/09 (Spolle)
Anonymous



Date: 2008-11-11 20:57:18
Pohjois-Karjalan Prikaatti aka Konabeach II/09
Anonymous



Date: 2008-11-12 08:16:55
2kk päästä kajaaniin sissiks!
Anonymous



Date: 2008-11-12 09:30:36
02v saavuin jo pois kyseisestä tarhasta....
ihan kivaa oli, toisaalta turhat jutut voisi kitkeä pois sieltä, mutta en ala tietyistä syistä niitä tähän latelemaan.
Suosittelen kumminkin kaikille käytäväksi
Anonymous



Date: 2008-11-13 15:23:53
HIHIHIIIIIIIII
Kutsunnat oli viikko sit. Olin koko paskan vika, koska joku lappu oli hukkunut.. siinä vaiheessa sai parhaan kuvan joo. Lopulta pääsin lautakunnan eteen, palveluspaikaks valittiin vekarajärvi, tammikuu/2010. Hyvillä mielin kai sinne mennään, mut kuntoo pitäs kohottaa ja tukka leikata.. onneks tohon on viel reilu vuosi. Mikä ei oo ees niin hirveen pitkä aika. :D
cobbapop
Sinappikone



Date: 2008-11-14 16:54:52
Kajaani II/09
Mane
Takapihan Kollit



Date: 2008-11-16 04:26:04
Joo, kyl intissä on siisteintä inttifrendit joita tosissaan tulee, ellet oo tosi sulkeutunut (ainaki ite oon nyt saanu todella monta hyvää kaveria lisää sieltä), sit lomat on jees, vapaa-aika on jees, sit rötväys on jees ja tetsaus on jees ja aketus on jees ja leirit on TOSI jees, varsinkin kun sataa....
Anonymous



Date: 2008-11-18 16:35:54
Jeah, kutsunnat oli viime viikolla ja komennus onkin jo kahen kuukauden päästä, Vekaralle tammikuussa siis.

Itse ainakin suht scheisses kunnos oon, jotai tos ny tulee vähä yritettyy mut mitä kuullu kans ni eipä siellä missään Haile Gebreselassie -kunnossa tarvi olla, että pärjää. Eniten ratkasee päätökset oman pään sisällä. Toki saa nähä kuinka paljon se touhu hajottaa aluks, kuulemma 8vkon peruskausi on yks ketuttavimmista jutuista koko pestin aikana, mitä nyt intissä olevilta kavereilta on kuullu.

Onhan tullu etee myös tuttuja jotka o tullu maitojunalla kotiin kolmen viikon jälkeen, ja tarkotus ois todellaki pistää paremmaks :D
Anonymous



Date: 2008-11-21 21:11:04
feeb wrote:
Jeah, kutsunnat oli viime viikolla ja komennus onkin jo kahen kuukauden päästä, Vekaralle tammikuussa siis.

Itse ainakin suht scheisses kunnos oon, jotai tos ny tulee vähä yritettyy mut mitä kuullu kans ni eipä siellä missään Haile Gebreselassie -kunnossa tarvi olla, että pärjää. Eniten ratkasee päätökset oman pään sisällä. Toki saa nähä kuinka paljon se touhu hajottaa aluks, kuulemma 8vkon peruskausi on yks ketuttavimmista jutuista koko pestin aikana, mitä nyt intissä olevilta kavereilta on kuullu.

Onhan tullu etee myös tuttuja jotka o tullu maitojunalla kotiin kolmen viikon jälkeen, ja tarkotus ois todellaki pistää paremmaks :D


Minäkin luulin p-kautta ketuttavaksi, kunnes e- ja j-kausi alkoivat :)
Anonymous



Date: 2008-11-22 21:31:00
je I/10 upinniemi
Mainos

Created by: Anonymous Created on: 2006-03-29 13:44:25 Read times: 512007
Pages: 1   2   3   4   16   17   18   [19]   20   21   22   66   67   68   69